سناریو خانه هوشمند و انواع آن

سناریو خانه هوشمند یعنی ساخت و اجرای فرامین مختلف روشنایی ، سرمایش گرمایش ، پرده و سیستم صوتی به صورت دلخواه و حتی طبق زمانبندی مشخص به سلیقه شما.در ادامه با خانه هوشمند هایکا همراه باشید تا بیشتر توضیح بدیم خدمتتون تا عاشق این تکنولوژی بشوید.



سناریو خانه هوشمند چیست ؟
شما وقتی در یک خانه سنتی هستید و می خواهید از منزل بیرون بروید باید ترموستات های همه ی مکان ها را یکی یکی خاموش کنید ، پرده ها را ببندید و تمام چراغ های روشنایی را خاموش و از منزل خارج شوید .

تا به حال چند بار شده به شوخی بگویید کاش همه ی این کارها با یک بشکن و یا یک اجی مجی انجام می شد ، حال باید بدانید که معجزه خانه هوشمند همین جا برایتان محقق می شود، خانه هوشمند در یک قدمی شماست.

تاچ پنل-خانه هوشمند پارمیس
تاچ پنل

شما بازدن دکمه ی سناریوی خروج بر روی تاچ پنل، واحد تمام فرامین مورد نظر خروج از منزل را به سیستم خانه هوشمند خود واگذار می کنید و با خیال آسوده خانه خود را ترک میکنید و مطمئن هستید که تمام ترموستات ها خاموش شده ، پرده ها بسته و چراغ ها را خاموش می کند .
شما کافی است درب را ببندید وخانه را ترک کنید . این همان سناریو خانه هوشمند است.

هنگام بازگشت به خانه با اجرای سناریوی ورود روشنایی های مورد نظر شما روشن شده ، ترموستات ها بر روی دمای دلخواه شما تنظیم شده ،پرده ها باز می شوند و موزیک دلخواه شما پخش شده تا از خانه ی هوشمندتان نهایت لذت را ببرید .



انواع سناریو در خانه هوشمند
در خانه هوشمند تعداد بی شماری سناریو با سلایق و ویژگی های گوناگون می توان برنامه ریزی کرد اما به برخی از پرکاربردترین سناریوها اشاره می کنیم .

سناریو خروج : هنگام خروج از منزل تمام تجهیزات مورد نظر شما را خاموش می کند .
سناریو ورود : هنگام ورود به منزل تجهزات دلخواه را روشن می کند .
سناریو خواب : در زمان رفتن به تخت خواب اجرا و شرایط را برای خواب راحت شما محیا می کند.
سناریو بیداری : در زمان صبح پرده ها را باز ، موسیقی دلخواهتان را پخش و حتی قهوه را آماده می کند .
سناریو مسافرت : در زمان مسافرت وجود شما را با روشن و خاموش کردن روشنایی ها و باز و بست پرده ها و پخش موسیقی شبیه سازی می کند به گونه ای که حضور شما در خانه تداعی شود .
و هزاران سناریو به دلخواه شما …


http://www.hyka.ir

http://hyka.ir/سناریو-خانه-هوشمند/

  • ۰
  • ۰

امروزه با توجه به تنوع بردگیم ها یا همان بازی های رومیزی، انتخاب تقریبا سخت شده است. سوالی که خیلی از ما پرسیده میشه اینکه چه بازی برای من مناسب هستش؟ خب برای پاسخ به این سوال اول از همه باید سلیقه ی خودت یا اگه برای کودکت میخوای خرید کنی را بشناسی بعد با من همراه باش تا چند تا پارامتر اساسی برای خرید بردگیم بررسی کنیم.راهنمای خرید بردگیم این کمک را به تو میکنه که انتخاب بهتری داشته و در نهایت از خریدت راضی باشی.پس با فکری گیم همراه باش.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نیاز فرزندان در دوره ی کودکی و نوجوانی بازی کردن است؛ به همین منظور روانشناسان معتقدند برای سلامت روان فرزندان، والدین وظیفه دارند فضای امن و ایده آل برای بازی فرزندان ایجاد کنند. در میان بازی ها، بازی های فکری به واسطه ی تقویت استعداد و هوش کودکان جایگاه ویژه ای دارند.
به پدران و مادران توصیه می کنم استعداد و توانایی های فرزند خود را دست کم نگیرید، با خرید بازی فکری جدید کودکان خود را ترغیب به یادگیری کنید. البته قابل ذکر است که بازی های فکری فقط برای فرزندان نیست، بازی فکری بزرگسالان برای ورزش مغزشان لازم است؛ هرچه فعالیت ذهن بیشتر باشد ابتلا به آلزایمر و زوال مغز کمتر خواهد بود پس بازی فکری در خانه برای بزرگسالان را جدی بگیرید.در ادامه اطلاعات مفیدی را که به هنگام خرید بازی فکری باید به آنها توجه نمایید قرار داده ایم.

بازی رومیزی یا بردگیم چیست؟

قبل از اینکه نکات مهم در مورد خرید بردگیم ها را داشته باشیم باید بدونیم که اصلا بردگیم چی هست ؟ بازی های رومیزی ، بازی ای سرگرم کننده است که به واسطه ی فعالیت ذهنی یعنی دخالت فکر و تمرکز انسان انجام می شود و در مدت طولانی دقت، استعداد و هوش انسان را افزایش می دهد. در همین راستا کودکان و بزگسالان تمایل زیادی به بازی های فکری دارند.

دسته بندی بازی‌های فکری :

بازی‌های تست هوش و حافظه
بازی‌های تخته‌ای
بازی‌های کارتی
بازی‌های معمایی
بازی‌های افزایش مهارت و سرعت ‌العمل
بازی های ساختنی

یازی های استراتژیک

بازی های همکاری مشترک

و…

 

معرفی دسته بندی بازی‌های فکری

بازی های تست هوش وحافظه: بازی هایی هستند که فقط یک پاسخ درست دارند و میتوان آنها را بصورت انفرادی و گروهی بازی کرد.

بازی های تخته ای: بازی هایی که روی یک سطح انجام می شود و بازی های تخته ای بهترین بازی فکری برای جلوگیری از آلزایمر هستند.

 

بازی‌های کارتی: بازی های کارتی بین دو یا چند نفر بازی می شود و در جریان بازی ممکن است اطلاعات عمومی جدید به بازیکنان انتقال یابد، در بازی های کارتی پیش بینی، سرعت عمل، حدس زدن و هیجان برای تصمیم های استراتژیک اهمیت بالایی دارد.

 

بازی‌های معمایی: بازی هایی که در آن معما حل می شود، و این موضوع به افزایش مهارت های منطقی، مهارت های یادگیری، هوش و… کمک می کند.

 

بازی‌های افزایش مهارت و سرعت ‌العمل: در این نوع بازی ها شما یاد میگیرید در شرایط خاص، موقعیت را بررسی کنید، با تمرکز کامل سریع تصمیم بگیرید و درست عمل کنید.

 

بازی های ساختنی: بازی های بسیار کارآمد برای تقویت قدرت تکلم، تمرکز ودقت در کودکان و بزرگسالان هستند و به شکوفایی و خلاقیت ذهن کمک می کنند.

 

در هنگام خرید بازی فکری به نکات زیر توجه کنید

1-توجه به سن:

2- سبک بازی :

3- درجه سختی بازی :

4-مدت زمان بازی :

5-هزینه:

6-مشورت با فکری گیم

 

برای ادامه مقاله ی راهنمای خرید بردگیم به وب سایت فکر گیم مراجعه کنید.

 

 

  • ۰۰/۰۵/۱۷
  • هایکا هایکا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی