سناریو خانه هوشمند و انواع آن

سناریو خانه هوشمند یعنی ساخت و اجرای فرامین مختلف روشنایی ، سرمایش گرمایش ، پرده و سیستم صوتی به صورت دلخواه و حتی طبق زمانبندی مشخص به سلیقه شما.در ادامه با خانه هوشمند هایکا همراه باشید تا بیشتر توضیح بدیم خدمتتون تا عاشق این تکنولوژی بشوید.



سناریو خانه هوشمند چیست ؟
شما وقتی در یک خانه سنتی هستید و می خواهید از منزل بیرون بروید باید ترموستات های همه ی مکان ها را یکی یکی خاموش کنید ، پرده ها را ببندید و تمام چراغ های روشنایی را خاموش و از منزل خارج شوید .

تا به حال چند بار شده به شوخی بگویید کاش همه ی این کارها با یک بشکن و یا یک اجی مجی انجام می شد ، حال باید بدانید که معجزه خانه هوشمند همین جا برایتان محقق می شود، خانه هوشمند در یک قدمی شماست.

تاچ پنل-خانه هوشمند پارمیس
تاچ پنل

شما بازدن دکمه ی سناریوی خروج بر روی تاچ پنل، واحد تمام فرامین مورد نظر خروج از منزل را به سیستم خانه هوشمند خود واگذار می کنید و با خیال آسوده خانه خود را ترک میکنید و مطمئن هستید که تمام ترموستات ها خاموش شده ، پرده ها بسته و چراغ ها را خاموش می کند .
شما کافی است درب را ببندید وخانه را ترک کنید . این همان سناریو خانه هوشمند است.

هنگام بازگشت به خانه با اجرای سناریوی ورود روشنایی های مورد نظر شما روشن شده ، ترموستات ها بر روی دمای دلخواه شما تنظیم شده ،پرده ها باز می شوند و موزیک دلخواه شما پخش شده تا از خانه ی هوشمندتان نهایت لذت را ببرید .



انواع سناریو در خانه هوشمند
در خانه هوشمند تعداد بی شماری سناریو با سلایق و ویژگی های گوناگون می توان برنامه ریزی کرد اما به برخی از پرکاربردترین سناریوها اشاره می کنیم .

سناریو خروج : هنگام خروج از منزل تمام تجهیزات مورد نظر شما را خاموش می کند .
سناریو ورود : هنگام ورود به منزل تجهزات دلخواه را روشن می کند .
سناریو خواب : در زمان رفتن به تخت خواب اجرا و شرایط را برای خواب راحت شما محیا می کند.
سناریو بیداری : در زمان صبح پرده ها را باز ، موسیقی دلخواهتان را پخش و حتی قهوه را آماده می کند .
سناریو مسافرت : در زمان مسافرت وجود شما را با روشن و خاموش کردن روشنایی ها و باز و بست پرده ها و پخش موسیقی شبیه سازی می کند به گونه ای که حضور شما در خانه تداعی شود .
و هزاران سناریو به دلخواه شما …


http://www.hyka.ir

http://hyka.ir/سناریو-خانه-هوشمند/

  • ۰
  • ۰

سیستم هوشمند KNX

در واقع سیستم هوشمند KNX یک استاندارد جهانی در صنعت هوشمند سازی می باشدکه سرآمد برندهایی که از این پروتکل استفاده می کنند اشنایدر می باشد.
خانه هوشمند KNX در واقع از کابل ارتباطی بین تجهیزات گر فته شده که کابل KNX نام دارد.
در این سیستم هوشمند تمامی چراغ ها و تجهیزات به رله هایی متصل می شوند که این رله ها در یک تابلو مرکزی تعبیه شده اند و از پردازنده مرکزی دستور قطع و یا وصل می گیرند. این پردازنده مرکزی نیز داده های اولیه و ورودی ها را از تاچ پنل های کنترلی یا کلیدها دریافت می کنند تا عمل مربوطه را انجام دهد .
برای مثال وقتی از تاچ پنل داخل اتاق خواب مستر فرمان روشن شدن لوستر اتاق را می دهیم این دستور توسط کابل KNX به تابلو مرکزی ارسال و پردازنده مرکزی آنرا دریافت می کند.
سپس پردازنده مرکزی به رله مربوط به لوستر اتاق خواب مستر فرمان می دهد و آن رله را وصل می کند . و برق لوستر وصل شده و روشن می شود البته لازم به ذکر است این عملیات به سرعت انجام شده و سریعا چراغ روشن می شود. این سیستم هوشمند یکی از پایه های پکیج هوشمند سازی خانه بشمار میرود.

 

همچنین میتوانید از محصولات خانه هوشمند در اصفهان در سایت هایکا دیدن کنید

 

پکیج سیستم هوشمند KNX

سیستم هوشمند knx

سیستم هوشمند knx

با توجه به توضیحات بالا در یک خانه هوشمند KNX ما نیاز به یک ماژول پردازنده مرکزی رله های مربوط به خروجی ها ، ماژول های ورودی کلیدها و سنسورهای دما و نور و تاچ پنل مرکزی و کلید های اتاقی می باشیم.
البته این سیستم برای کنترل روشنایی ، سرمایش گرمایش و پرده برقی می باشد و برای کنترل تجهیزات بیشتر این پکیج به تجهیزات بیشتری نیاز دارد . در ضمن این تجهیزات در یک تابلو مرکزی باید نصب شوند. یکی دیگر از پکیج هوشمند سازی خانه ، سیستم KNX میباشد.

 

همچنین از سایت هایکا پیرامون خانه هوشمند اصفهان دیدن کنید

 

سیستم خانه هوشمند RF

این سیستم یک نوع خانه هوشمند بی سیم می باشد که یکی از برندهای سرآمد در این نوع پروتکل خانه هوشمند پارمیس می باشد.

خانه هوشمند پارمیس :

خانه هوشمند پارمیس

3. خانه هوشمند پارمیس

در این نوع خانه هوشمند خروجی ها به کلید های لمسی منتقل می شوند که این کلیدها دارای رله بوده همچنین هر کلید قابلیت دریافت دستورات را از طریق امواج رادیویی دارد همچنین شامل کلیدهای ترموستات و کلیدهای پرده برقی و تاچ پنل مرکزی و نرم افزار موبایل که می توانند به کلیدهای روشنایی سرمایش گرمایش و پرده ها زمان دهند.
مثال عملی 1 :
وقتی از کلید اتاق خواب مستر دستور روشن شدن چراغ لوستر را می دهید رله داخل کلید فعال و چراغ همان اتاق را روشن می کند . (خیلی ساده تر از قبلی بود درسته ؟ )


مثال 2 :
وقتی از طریق نرم افزار موبایل فرمان روشن شدن چراغ لوستر اتاق مستر را صادر می کنید در واقع این دستور از طریق نرم افزار موبایل به تاچ پنل مرکزی ارسال شده و تاچ پنل داخل منزل این دستور را به کلید داخل اتاق مستر ارسال و کلید رله چراغ لوستر را روشن می کند. این عملیات برای کنترل فن کوئل ها ، کولر و پرده ها نیز به همین طریق صورت می گیرد.

 

برای مشاهده تمامی پروژه های خانه هوشمند ، بر روی لینک زیر کلیک و مارا در اینستاگرام دنبال کنید

https://instagram.com/_u/hyka.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی