سناریو خانه هوشمند و انواع آن

سناریو خانه هوشمند یعنی ساخت و اجرای فرامین مختلف روشنایی ، سرمایش گرمایش ، پرده و سیستم صوتی به صورت دلخواه و حتی طبق زمانبندی مشخص به سلیقه شما.در ادامه با خانه هوشمند هایکا همراه باشید تا بیشتر توضیح بدیم خدمتتون تا عاشق این تکنولوژی بشوید.



سناریو خانه هوشمند چیست ؟
شما وقتی در یک خانه سنتی هستید و می خواهید از منزل بیرون بروید باید ترموستات های همه ی مکان ها را یکی یکی خاموش کنید ، پرده ها را ببندید و تمام چراغ های روشنایی را خاموش و از منزل خارج شوید .

تا به حال چند بار شده به شوخی بگویید کاش همه ی این کارها با یک بشکن و یا یک اجی مجی انجام می شد ، حال باید بدانید که معجزه خانه هوشمند همین جا برایتان محقق می شود، خانه هوشمند در یک قدمی شماست.

تاچ پنل-خانه هوشمند پارمیس
تاچ پنل

شما بازدن دکمه ی سناریوی خروج بر روی تاچ پنل، واحد تمام فرامین مورد نظر خروج از منزل را به سیستم خانه هوشمند خود واگذار می کنید و با خیال آسوده خانه خود را ترک میکنید و مطمئن هستید که تمام ترموستات ها خاموش شده ، پرده ها بسته و چراغ ها را خاموش می کند .
شما کافی است درب را ببندید وخانه را ترک کنید . این همان سناریو خانه هوشمند است.

هنگام بازگشت به خانه با اجرای سناریوی ورود روشنایی های مورد نظر شما روشن شده ، ترموستات ها بر روی دمای دلخواه شما تنظیم شده ،پرده ها باز می شوند و موزیک دلخواه شما پخش شده تا از خانه ی هوشمندتان نهایت لذت را ببرید .



انواع سناریو در خانه هوشمند
در خانه هوشمند تعداد بی شماری سناریو با سلایق و ویژگی های گوناگون می توان برنامه ریزی کرد اما به برخی از پرکاربردترین سناریوها اشاره می کنیم .

سناریو خروج : هنگام خروج از منزل تمام تجهیزات مورد نظر شما را خاموش می کند .
سناریو ورود : هنگام ورود به منزل تجهزات دلخواه را روشن می کند .
سناریو خواب : در زمان رفتن به تخت خواب اجرا و شرایط را برای خواب راحت شما محیا می کند.
سناریو بیداری : در زمان صبح پرده ها را باز ، موسیقی دلخواهتان را پخش و حتی قهوه را آماده می کند .
سناریو مسافرت : در زمان مسافرت وجود شما را با روشن و خاموش کردن روشنایی ها و باز و بست پرده ها و پخش موسیقی شبیه سازی می کند به گونه ای که حضور شما در خانه تداعی شود .
و هزاران سناریو به دلخواه شما …


http://www.hyka.ir

http://hyka.ir/سناریو-خانه-هوشمند/

  • ۰
  • ۰

چه پروژکتور روشنایی را انتخاب کنم ؟

مثال در برخی مکان ها :

1- درمحوطه  از چه نوع پروژکتوری استفاده کنم ؟

از محصولات هوشمند ما در خانه هوشمند هایکا نیز دیدن کنید

1- درمحوطه  از چه نوع پروژکتوری استفاده کنم ؟

در محوطه ها ، حیاط ها و مکان هایی که نور فقط در حد روشنایی محیطی بوده و نیاز به شدت نور خاصی نمی باشد می توان از پروژکتورهای COB با لنزهای باز استفاده نمود تا فضای زیادی را روشن کند دمای رنگ انتخاب شده نیز با اینکه سلیقه ای می باشد اگر نور سفید سفید نباشد بهتر است برای مثال از بین 4000 زرد تا 6500 سفید نور 5000 یا 5500 نور مناسبی می باشد.

برای محوطه های کارگاهی حیاط ها ، راهروها و …. پروژکتور ال ای دی خیابانی پویا بسیار مناسب می باشد این پروژکتورها در سه نوع 50 ، 100 و 150 وات ارائه می شوند که متناسب با وسعت فضای مورد نظر و ارتفاع نصب می توان از هر کدام استفاده نمود.

برای مثال در یک محوطه کارگاه با تیرهای برق 6 متر یا کمتر چراغ 50 وات جهت روشنایی گزینه بسیار مناسبی است و برای روشنایی بزرگراهی با ارتفاع تیرهای چراغ برق 12 متری چراغ 150 وات لاک پشتی توصیه می شود که می تواند فضای بسیار زیادی راروشن کند ( البته نوری ملایم برای روشن شدن جاده و محوطه کناری )

باید دقت کنید که در اکثر مواقع شدت نور با محدوده روشنایی رابطه عکس دارد برای مثال یک چراغ با یک لنز اگر فضایی به شعاع 4 متر را با شدت نور 300 لوکس روشن کند حال همان چراغ با لنزی دیگر بخواهد فضایی به شعاع 6 متر را روشن کندشدت نور تا 200 لوکس ممکن است کاهش یابد.

بنابراین باید این نکته را در انتخاب پروژکتور روشنایی مناسب لحاظ کنید که اگر برای مثال در فضا شدت روشنایی 300 لوکس نیاز دارید و فضای مورد نظر وسیع می باشد باید تعداد پروژکتور را افزایش داد یا از پروژکتور با توان بالاتر استفاده نمود .

 

از سایر مقالات هوشمندسازی ساختمان در اصفهان نیز دیدن کنید

 

2- داخل سوله ها و کارگاه ها از چه نوع  پروژکتوری استفاده کنم ؟

2- داخل سوله ها و کارگاه ها از چه نوع  پروژکتوری استفاده کنم ؟

جهت روشنایی داخل سوله ها چندین انتخاب مختلف داریم که متناسب با کاری که انجام می شود انتخاب می شود.
اگر نیاز به شدت نور بسیار زیاد باشد از پروژکتورهای POWER و SMD با لنزهای جمع 60 یا 90 درجه استفاده می کنیم تا شدت نور زیادی را در یک محدوده ایجاد کند همچنین که از ترکیب نورهای زرد و سفید استفاده می کنیم تا بهترین رنگ برای کارگر ایجاد شود.

این حالت پر نورترین حالت ممکن است و مخصوص کارهایی است که دقت زیادی لازم دارد و به همین منظور نور زیادی لازم دارد . اگر شدت نور مورد نیاز کمتر باشد می توان از همین نوع پروژکتور با لنزهای بازتر 110 و 120 درجه استفاده کرد تا محدوده وسیع تری را پوشش دهد و تعداد پروژکتور مصرفی کاهش یابد اما باید دقت کنید که شدت نور در این حالت کمتر از حالت قبل است.

در انتخاب پروژکتور روشنایی ، اگر شدت نور مورد نیاز باز هم کمتر باشد می توان از پروژکتورهای COB با لترهای 170 درجه استفاده کرد در این نوع پروژکتور فضای زیادی را تحت شعاع قرار می دهد اما شدت نور کمتر از حالت های قبل است.

جهت مشاهده کامل مقاله راهنمایی در انتخاب پروژکتور روشنایی کلیک کنید

پروژکتورهای COB

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی